„Kňažka platí Kmotrík, “ hovorí Nesrovnal

20. októbra 2014, tribunaludu, Nezaradené

Súboj v Bratislave sa nám pekne pritvrdzuje. Na sériu (anonymných, avšak zjavne Kňažkových) inzercií v celonárodných denníkoch s odkazom, že jediným reálnym súperom súčasného primátora Ftáčnika je Milan Kňažko, nasledovala pomerne ostrá reakcia Iva Nesrovnala. Ten samozrejme pochopil, že ide o hrubý nátlak na jeho voličov, aby volili takticky Kňažka, a jasne odkázal, že o žiadnom vzdaní sa kandidatúry ani náhodou neuvažuje http://nesrovnal.blog.sme.sk/c/366952/pani-milanovia-mna-nezastavite.html Rovnako jasný bol aj záver jeho facebookového statusu: „Nezabúdajte, že Ivo Nesrovnal sa nikdy nevzdáva!“ Aby vec ale úplne zaklincoval, v diskusii k tomuto statusu priamo označil Ivana Kmotríka za sponzora Milana Kňažka. A to je už dosť silná káva.

mk

Nejde ale o žiadnu novinku. O tom, že aj za prezidentskou kampaňou Milana Kňažka bol údajne práve tento veľkopodnikateľ, sa vo verejnom priestore hovorilo pomerne otvorene. A logiku táto úvaha dáva aj pri pohľade na objem a rozsah kampane, ktorou Milan Kňažko zaplavil bratislavské ulice. Ak zoberieme do úvahy, že tento pán má za sebou viacmesačnú celonárodnú kampaň na prezidenta a po pár mesiacoch spustil masovú bilbordovú kampaň na primátora, natíska sa otázka, koľko tento špás stál a stojí a z akých zdrojov ho Milan Kňažko hradí. O to viac, že to bol práve Milan Kňažko, ktorý mal spolu s R. Ficom problém s vyúčtovaním nákladov na prezidentskú kampaň. Viď tu: http://www.sme.sk/c/7306910/fico-a-knazko-sa-vyhli-pokute-za-prilis-drahu-kampan.html

Stačí sa dnes len prejsť mestom a úplne bežne natrafíte na 2-3-4 bilbordové plochy Milana Kňažka na jednej ulici. Takýto masový nálet, spolu s celostranovými inzerciami mesiac pred voľbami, sa podľa znalcov outdoorovej reklamy iste nezmestí do limitu 250-tisic eur na volebnú kampaň. Naopak, podľa odhadov znalcov vonkajšej reklamy má Milan Kňažko v meste aktuálne – teda za mesiac október – minimálne 400 bilbordových, bigbordových, citylightových plôch, či MHD-posterov. To sa rovná októbrovým nákladom na kampaň zhruba 100-tisíc eur. Ak si k tomu pripočítame celostranové inzeráty v celoštátnych denníkoch mesiac pred voľbami, môžeme s istotou hovoriť, že kampaň Milana Kňažka, bežiaca od leta do novembra, určite presiahne limit 250-tisíc eur.

Je samozrejme vec Milana Kňažka a jeho volebného tímu, či postaví svoju stratégiu na oblepení mesta svojou tvárou, anonymných inzerátoch a vystupovaní na diskusných fórach globálnych lídrov v Prahe, na ktorých sa asi o problémoch Bratislavy nehovorí. Je ale verejným záujmom, aby nám pán Kňažko transparentne vydokladoval koľko a z akých zdrojov svoje dve nákladné volebné kampane platil a platí.

Milana Kňažko s týmto vysvetlením iste nebude mať problém, keďže o ňom český režisér J. Svoboda kedysi povedal, že „ Je zvláštny tím, že dokáže všechno zahrát na pravdu“… 15. novembra uvidíme, či sa nechajú jeho hereckými kvalitami presvedčiť aj Bratislavčania. V každom prípade je pochopiteľné, prečo Ivo Nesrovnal ukázal prstom práve na údajného mecenáša Milana Kňažka.