V posledných hodinách až dňoch médiami rezonuje téma obchvatu v Prešove. Do sporu sa dostávajú analytici ministerstva financií a ministerstva dopravy, teoreticky aj samotní ministri Kažimír a Érsek. Najprv som si myslel, že ide len o nejaké lacné výkriky z tlačovky, no po preštudovaní základných čísel týkajúcich sa projektu by som dal za pravdu skôr ministrovi financií a jeho tímu.
Stanovisko ministra Érseka je prinajmenšom rozporné. Najprv tvrdil o výbornom projekte pre Prešov, no v reakcií na námietky analytikov projektu Hodnota za peniaze už zrazu priznal, že by sa stavba dala zrealizovať efektívnejšie a lacnejšie, nie však o toľko, koľko tvrdia analytici „z financií“. Projekt výstavby sa teda vraj meniť nebude, čo pre mňa osobne nedáva zmysel. Ak sa dá ušetriť aspoň niečo a minister Érsek má o tom vedomosť, prečo odmieta zmeniť projekt? Má tam nebodaj aj nejaké vlastné záujmy? To snáď nie.
Obyvatelia Prešova by aj napriek zlej dopravnej situácii v Prešove vo vlastnom záujme mohli prejaviť aspoň štipku trpezlivosti. Nemalo by im byť jedno, či sa obchvat postaví za 900 mil. eur alebo 500 mil. eur. Podľa analytikov projektu Hodnota za peniaze sa totižto na obchvate dá ušetriť až 400 mil. eur, ktoré by sa následne dali využiť na ďalšie projekty na východe Slovenska. V tomto prípade by som teda byť ministrom dopravy dobre zvážil, či sa stavba začne podľa pôvodného projektu. Podľa mojej mienky by mali byť námietky analytikov Hodnoty za peniaze jednoznačne brané v úvahu.
Pokiaľ sa teda obchvat začne stavať neprihliadajúc na námietky ministra financií a jeho tímu, bude to učebnicový príklad mrhania peniazmi z verejného rozpočtu zo strany ministerstva dopravy a Most-Híd určite nechce byť spájaný s podobne nevýhodnými výstavbami.
Súhlasím... ...
2/ Záver: Érsek nie je hlupák, je praktik ...
1/2 Berme ako jednotku času a pokroku jedno ...
Čomu hovoríš "štipka trpezlivosti"? ...
Prosím, už si treba uvedomiť, že minister ...
Celá debata | RSS tejto debaty